wE cAN

ما می توانیم ، البته با هم

wE cAN

ما می توانیم ، البته با هم

wE  cAN

حرف من به شما ملت و مسئولین این است که درست است که پیشرفت کرده ایم ، اما اگر بایستیم و خود شیفته شویم مطمئناً به عقب پرت خواهیم شد. در جاده ی پیشرفت توقف ممنوع است.
مقام معظم رهبری

حبیب آقا شهیدِ ماه رمضان

عبدالحمید | شنبه, ۶ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۸ ق.ظ

سرکشی از خانواده شهید ابراهیم آبادی - 1393/06/31

شهید ابراهیم آبادی

"حبیب آقا شهیدِ ماه رمضان"

پندار ما این است که شهدا رفته اند و ما مانده ایم اما حقیقت این است که شهدا مانده اند و زمانه ما را با خود برده است. (شهید آوینی)

 

شهید حبیب الله ابراهیم آبادی در تاریخ 1342/1/1 در روستای ابراهیم آباد به دنیا آمد. تا پایان دوره متوسطه در رشته علوم انسانی تحصیل کرد. سال 62 ازدواج کرد. در همان سال در مهاباد هنگام درگیری با گروه های ضد انقلاب بر اثر اصابت ترکش به سرش شهید شد.
تاریخ شهادت ایشان 1362/04/06 مصادف با 15 ماه مبارک رمضان بود.

ایشان در ابتدا از سوی بسیج در جبهه حضور یافت.
مزار او در زادگاهش (روستای ابراهیم آباد) واقع است.

-نام مستعار خود را ابوالحسن خداشناس انتخاب کرده بود.
-شهید بروجردی ایشان را به عنوان فرمانده اطلاعات سپاه سردشت انتخاب کردند.

شهید از زبان برادر شهید:
-داستان ازدواج شهید، با اصرار مادرم به خواستگاری رفته و عقد کردند و دوباره راهی جبهه شدند و به مادرم گفتند که "یادگاری برات گذاشتم و رفتم.."
-شهید ابراهیم آبادی نسبت به فقرا بی تفاوت نبود، به صورت مخفیانه از پول کارگری خود به آنها کمک می کرد. در مواردی مادرمان را به خانه ی خانم های سرپرست خانواده می فرستاد و تاکید می کرد که در حضور بچه ها این کمک های مالی را ندهید چون هم ممکن است باعث شرمندگی مادر شده و هم بچه ها تصور کنند که این پول دائمی است و دنبال کار نروند.
-به خاطر اینکه حبیب فرزند اول خانواده بود پدرمان راضی نمی شد که به جبهه برود. آقا حبیب گفت باشه به جبهه نمی روم  بعد قرآنی را آورد و به پدرم گفت یا مهر من یا مهر قرآن باید توی قلب تو باشد. با این حرکت برادرم پدرم راضی به جبهه رفتن او شد.
- از خصوصیات اخلاقی او مقید بودن به خواندن نماز اول وقت و خواندن زیارت عاشورا بعد از نماز صبح اشاره کرد.

- در این دیدار با مقایسه فعالیت ها روستای ابراهیم آباد، از کم تحرکی جوانان مسجد امام خمینی هم گله شد که حاج عزیز براتی به عنوان یکی از اعضای هیئت امنا از جوانان حاضر در جلسه خواستند " شما برنامه ریزی های لازم را انجام بدهید و نگران هزینه های آن نباشید" ولی در عین حال از جوانان گله کردند که " چرا خود بچه ها و جوانان در مراسمات برنامه ریزی شده مثل دعاها و سخنرانی ها و ... شرکت نمی کنند."

 

  • عبدالحمید

شهید حبیب ابراهیم آبادی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی